Az új Toyota Camry

A sokat utazó vállalati vezetők kedvence lesz!

A magyarországi felső-középkategóriás szegmens mintegy 87%-át teszik ki a vállalati flottavásárlások. Ezen a piacon jelent mostantól a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid elektromos hajtása révén egyedülálló alternatívát az új Toyota Camry. Azoknak, akik sokat utaznak, az alacsony üzemben tartási költségek (TCO) mellett fontos szempont a vezetési élmény is, e tekintetben pedig a világverő japán modell legújabb generációja egészen különlegeset nyújt. Erről nem csupán az ultrahatékony, 218 lóerős rendszerteljesítményű, 8,3 mp-es 0-ról 100 km/órára történő gyorsulást lehetővé tevő öntöltő hibrid elektromos hajtáslánc, és a hozzá kapcsolódó, hatfokozatú szekvenciális Shiftmatic sebességváltó gondoskodik.  Legalább ilyen fontos szerepe van az új karosszéria eredményezte 30%-kal nagyobb torziós merevségnek, a motort négy ponton felfüggesztő, és ezáltal a rezgéseket mérséklő, a szilárdságot és stabilitást nyújtó rögzítőrendszernek, valamint a még jobb vezethetőséget és prémium rugózási komfortot eredményező vadonatúj felfüggesztésnek.

Elsőre talán nem gondolnánk, de nem csupán a költséghatékonyságra törekvő és a környezettudatosságot előtérbe helyező vállalatok közép- és felsővezetőinek kedvenc választása lehet a vadonatúj Toyota Camry. A világverő japán modell ugyanis kiállja az összehasonlítást a vezetési élmény terén bármilyen teljesítménydízellel, miközben környezetbarát, városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemet, alacsony fogyasztást és elnyűhetetlen megbízhatóságot kínál. A Toyota flottaszakértői nem véletlenül bátorítják az ügyfeleket az autó kipróbálására: aki egyszer az új Camry volánja mögé ült, azt nehéz lesz rábeszélni más autóra.

 

Praktikus motorfelfüggesztés

Az újonnan kifejlesztett, négypontos motorrögzítési rendszer nem csupán drámai mértékben csökkenti a motorból eredő rezgéseket, de a Camry Hybrid vázszerkezetének merevségét, illetve a jármű iránystabilitását is fokozza. Az első és hátsó motorbakokat rezgéscsillapító segédvázkereten helyezték el, míg a bal- és jobboldali bakokat a hossztartókra rögzítették. A motort és az erőátviteli egységet körbevevő kialakítás mérsékli a motorindításkor ébredő rezgéseket. Annak köszönhetően, hogy a bal- és jobboldali motorbakokat a hossztartókon rögzítették, megnőtt a motorrögzítés oldalirányú szilárdsága, ami javítja a jármű iránystabilitását.

 

Elképesztő első és hátsó felfüggesztés

A Camry Hybrid elöl MacPherson rugóstagokat, hátul új kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaz. A rendszer nem csupán kiemelkedő stabilitással és mérsékelt oldaldőléssel gondoskodik a magabiztos vezetési élményről, de prémium rugózási komfortjával is felülmúlja a modell versenytársait. Az első és hátsó felfüggesztés újonnan kifejlesztett lengéscsillapítókat alkalmaz, amelynek hangolása a stabilitás és a dinamikus vezethetőség szempontjából fontos, az optimális csillapítás és a kiemelkedő rugózási kényelem egyensúlyát kínálja. 

 

Lenyűgöző kormánymű

Az új Camry Hybrid kormányművét úgy alakították ki, hogy jobb kormányérzet mellett fokozott kényelmet biztosítson, kedvezőbb ergonómiája révén pedig kevésbé fárassza a vezetőt. A párhuzamosan beépített villanymotorral szerelt kormányművet alkalmazó, új elektromos szervokormány (EPS) járműsebesség-függő rásegítést nyújt: kis sebességű manőverezésnél csekély kormányerőket biztosít, míg nagy sebességű haladásnál pontosabb kormányérzetet és gyorsabb reakciókat biztosítva támogatja a sportos vezetést. A négyirányú motoros állítással, valamint memóriafunkcióval felszerelt kormányoszlop nagy állítási tartománya révén a legkülönfélébb testalkattal rendelkező, illetve a legváltozatosabb üléshelyzetet elfoglaló vezetők számára biztosít kényelmes elhelyezkedést.

 

Páratlan aerodinamika

Az új Camry Hybrid jellegzetes formavilága a szedánok világában szinte példa nélkül álló, igen ambiciózus aerodinamikai fejlesztések megvalósítására is szolgál. A motorházfedél, az első kerékdobok, valamint az első légterelő kialakítása a jármű alatti és fölötti légáramlás optimalizálását szolgálja. Az utastér sziluettjét úgy alakították ki, hogy az optimalizálja a tetőről a jármű hátulja felé áramló levegő útját. Az új Camry hátsó sarkainak kialakítása megakadályozza, hogy a hátulról áramló levegő légörvényeket keltsen, és a hátsó lökhárító kilépő élének meghosszabbítása ugyancsak az örvények kiküszöbölésére szolgál. A jármű fenéklemeze teljes borítást kapott, az első kerekek előtt légterelő lapocskát helyeztek el. Mindezen megoldások kivételesen kedvező menetstabilitást eredményeznek.

 

 

ajánlatkérés