Hagyományos autógyártó a kibocsátási verseny élmezőnyében

VALÓBAN NEHÉZ A SZIGORODÓ KIBOCSÁTÁSI NORMÁK MIATT ÚJ AUTÓT VENNI? A TOYOTÁNÁL BIZTOSAN NEM!

Az iparági szakértők már a tavalyi év elején azzal számoltak, hogy a hibrid technológiában élenjáró Toyota a szigorodó EU-s környezetvédelmi normáknak köszönhetően 2020-ban még tovább erősítheti európai és magyarországi piaci pozícióját. Mára ezek a várakozások egyértelműen beigazolódni látszanak. A Toyota ugyanis - köszönhetően az EU-s értékesítéseiben a 60%-ot is meghaladó öntöltő hibrid elektromos aránynak - könnyűszerrel teljesíti a legtöbb autógyártó számára komoly fejtörést okozó új emissziós határértékeket.

Míg számos versenytársa a kínálatából eltűnő modellekkel, szállítási nehézségekkel, netalán a drasztikus áremelés kényszerével küzd, a Toyotánál az idén is sorban érkeznek majd az új modellek, a meglévőekből pedig kitűnő az ellátottság és az elhanyagolható mértékű áremelkedés is csupán az forint-euró árfolyam miatti kiigazításnak tudható be. Az autógyártó ennek megfelelően meglehetősen erősen kezdi az évet. 

A kínálatból eltűnő modellek, szállítási problémák, drasztikus áremelések – a legtöbb autógyártó ilyen megszorításokra kényszerül az európai piacon, ha el akarja kerülni, vagy legalább mérsékelni szeretné a magas, az új európai szabályozásnak már nem megfelelő flottaszintű károsanyagkibocsátás miatti tetemes büntetéseket. Eközben a prémium márkájával, a Lexusszal együtt Európában immár 20 környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellt kínáló, és az itt értékesített autóinak 75%-át a kontinensen is gyártó Toyota könnyedén felel meg az új, a korábbinál jóval szigorúbb határértékeknek. Az autóipari zöld-hullám élharcosaként ismert gyártó mellett döntő vásárlóknak nem csupán ellátási problémákra nem kell számítania, de az esetlegesen szükséges árfolyamkiigazítástól eltekintve még áremelésekre sem! Ez pedig komoly versenyelőnyt jelenthet a Toyota számára. Beérett tehát az autógyártó immár több, mint két évtizeddel ezelőtt útjára indított környezetbarát fejlesztési stratégiája, amelynek köszönhetően mára közel 15 millió Toyota és Lexus hibrid rója a világ útjait. A piac legszélesebb hibrid elektromos modellportfóliója pedig garancia arra, hogy a 2020-as év sosem látott sikereket hozzon a vállalat számára.

2020: ismét egy év, amely a Toyotáé lehet?

2019-ben a Toyota világszinten legfontosabb három modellje jelentkezett vadonatúj generációval. A világ legnépszerűbb személyautója, a Corolla új nemzedéke mindjárt három karosszériaváltozatban (ötajtós, kombi és négyajtós szedán) és két eltérő teljesítményű öntöltő hibrid elektromos hajtással debütált. Hatalmas sikernek bizonyult a világ legkedveltebb SUV-ja, a RAV4, és a világ legnagyobb darabszámban értékesített felső-középkategóriás limuzinja, az Európába 15 év után visszatérő Camry vadonatúj generációja is. Év végén mutatkozott be a nyíregyházi márkakereskedésben is a C-HR sláger crossover megújult változata, amely immár szintén két eltérő teljesítményű öntöltő hibrid hajtással elérhető.

Az idei év is tartogat azonban Toyota újdonságokat: tavasszal érkeznek a Toyota Proace City kisáruszállító és Toyota Proace City Verso személyszállító modell első megrendelt modelljei – utóbbit már most sokan a nagycsaládos autóvásárlási támogatási program favoritjaként tartják számon.

Fontos mérfőldkő lesz a Toyota számára legfontosabb európai modellje, az Európában is fejlesztett Yaris ősszel érkező vadonatúj generációja, amely már eddig is a kontinens egyik kedvenc kisautója volt, elsőként meghonosítva a szegmensben a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtást. Szintén őszre ígéri a Toyota a RAV4 plug-in hibrid elektromos változatát, amely 65 km-es tisztán elektromos hatótávjával és elképesztő teljesítményével új etalont jelenthet majd a kategóriában.

Elképesztő tehát a lendület, amellyel a világ leginnovatívabb és legzöldebb autógyártója megkezdi az új évtizedet, miközben nem kevesebbet ígér, mint hogy 2025-re európai értékesítéseinek akár 90%-át is kitehetik majd a részben vagy teljesen elektromos autók: 70% öntöltő hibrid, 10% plug-in hibrid és 10% akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos arányban. Ezzel a Toyota ismét jócskán elébe megy majd a 2030-ig fokozatosan még tovább szigorodó európai emissziós előírásoknak.

ajánlatkérés