A Driveco Hybrid Kihívásban az a sofőr győzedelmeskedik, aki a kijelölt útvonalat a legtakarékosabban autózva, a legkisebb fogyasztással és leginkább az elektromos akkumulátorra hagyatkozva teszi meg.
Európában a Toyota középtávú stratégiája az, hogy minden személyautó modelljéhez elérhető legyen a hybrid erőforrás és az új autók túlnyomórészt hybrid hajtással találjanak gazdára. A magyarországi Toyota-értékesítés számai már most közelítik ezeket a célokat: az új Aurisok 50%-ban, a C-HR és RAV4 modellek pedig 80-80%-ban hybrid verzióban kerülnek forgalomba. A teljes Toyota személyautó-paletta eladásának 38%-a hybrid a magyar piacon.
Hogy a vásárlók még jobban megismerhessék a Toyota élvonalbeli hybrid technológiáját, a Toyota Titán most egy nagyon különleges szemléltető-eszközt állandósított nyíregyházi bemutatótermében. A Toyota Driveco berendezés a Toyota C-HR fedélzeti rendszereivel folyamatosan kommunikálva szolgáltat valós idejű visszajelzéseket az autó fogyasztásáról.
A Driveco a C-HR diagnosztikai csatlakozójára kapcsolódik, gyűjti a benzinmotor és az elektromos hajtás információit, GPS-vevőn át figyeli az autó földrajzi helyzetét, sebességét és a gyorsításokat, majd ezen adatokat egy GSM-modulon át küldi el a Toyota-adatközpontba. Az központban történő villámgyors feldolgozást követően, szinte valós időben jelennek meg a Toyota Titán Driveco kijelzőjén a legfontosabb hybrid-adatok: az átlagos fogyasztás és az elektromos hányad, azaz hogy milyen arányban sikerült a sofőrnek csak az elektromos erőforrásra támaszkodnia a vezetés során. Ugyancsak megjelenik a megtett út, térképes formában. A Driveco-élmény után a sofőr emailben és nyomtatott formában is megkaphatja oklevelét.
A remek szemléltető-eszközt kihasználva a Toyota Titán elindítja Driveco Hybrid Kihívást, ahol a megszokott autós versenyekkel ellentétben nem az a cél, hogy a vezetők minél gyorsabban teljesítsék a távot. A Driveco Hybrid Kihívásban az a sofőr győzedelmeskedik, aki a kijelölt útvonalat a legtakarékosabban autózva, a legkisebb fogyasztással és leginkább az elektromos akkumulátorra hagyatkozva teszi meg.
A szabolcs-szatmár-bereg megyei sajtó munkatársai számára rendezett első körös Driveco Hybrid Kihíváson a Retro Rádió műsorvezetője, Kovács Edit nyert: irigylésre méltó 3,4 l/100 km-es fogyasztást, és 72%-ban elektromos autózást produkált. Kategóriájában mindkét eredmény verte a mezőnyt, de a Toyota Titán most mindenki számára megadja a lehetőséget, hogy megmutassák, ők tudnak ennél is takarékosabban autózni.
A Toyota Titán Driveco Hybrid Kihívására személyesen lehet jelentkezni a Debreceni út 222. alatti bemutatóteremben. A Kihívás június 30-án zárul, a nyertes pedig elviheti a hybrid C-HR-t egy egész hétvégére. Nincs is jobb társ egy nyári víkendezéshez, mint Magyarország legnépszerűbb Toyotája, a C-HR.
És végül néhány tipp a kiemelkedően takarékos és környezettudatos hybrid-autózáshoz, amelyek a Driveco Hybrid Kihíváson is jól jöhetnek:
> Álló helyzetből próbáljon elektromos hajtással elindulni, a gázpedált finoman kezelve.
> A kívánt sebesség gyors elérése után engedje fel a gázpedált teljesen, és ezután már csak annyira nyomja vissza, hogy az elért sebességet tartani tudja.
> Út közben kerülje a gázfröccsöket és a nagy fékezéseket. Ha megfontoltan, átgondoltan autózik, magas elektromos arányt érhet el.
> Lassításkor lehetőség (és közlekedési szituáció) szerint ne a lábféket használja, hanem hagyatkozzon a motorfékre. Ekkor sok energia jut vissza az elektromos akkumulátorba, amit aztán további útja során felhasználhat.